Ogłoszenie 
Aby poprawnie móc się zalogować należy najpierw przypomnieć sobie hasło!!! Proszę wszystkich o ponowne wgranie avatarów na swoje profile

Poprzedni temat «» Następny temat
Audio+CBRadio
Autor Wiadomość
RadolSzczecin
[Usunięty]

Wysłany: 2012-11-08, 19:07   Audio+CBRadio

Pracuje nad modem zwjązanym z dźwiękiem.
Mam troche o tym pojęcie i postanowiłem to wykorzystać na tyle ile w grze to mozliwe.

To tylko próbka - oczywiscie czym więcej chcemy aby było rozmów przez CB to wtedy mod bedzie więcej zajmował i oczywiscie kwestie będą się cyklicznie niestety powtarzać choć i można posiedzieć nad specjalnym skryptem aby to zrobić losowo.

To narazie taka próbka aby pokazać o co chodzi w tym modzie.
Zrobiłem dwie kwestie wypoawiadane przez CB Radio ale oczywiście mozna to rozbudować,udoskonalić itd.
Dodatkowo dźwięk silnika w trybie Internal (w kabinie) jest znacznie głośniejszy i radio podczas słuchania tak nie zagłusza pracy silnika więc słyszymy i jedno i drugie.

Wersja która naprawdę dopiero raczkuje i jest to pierwsza próba i w TYLKO TESTOWA ale można sobie z ciekawości pobrać i posłuchać.
Czy jest sens siedzienia nad takim urozmaiceniem gry?


Pobierz

EDIT:
Narazie "zbieram" jakieś fajne kwestie wypowiadane przez CB Radio, które można by wykorzystać w grze a były by w miarę 'uniwersalne'
 
 
krasnoludek
[Usunięty]

Wysłany: 2012-11-09, 20:58   

Witam.
Brzmi interesująco. Chętnie bym przetestował i jestem skory dopingować projekt.
Tylko... czy mógłbyś wrzucić na jakiś inny serwis? Próbowałem już z 5 razy pobrać o różnych porach ale za każdym razem sendspace twierdzi że za dużo użytkowników pro korzysta i mam wykupić premium.

Pozdrawiam.
 
 
RadolSzczecin
[Usunięty]

Wysłany: 2012-11-09, 21:31   

Pobierz

Daje to w formie testowej - dla podglądu o co mi chodzi i nad czym dopiero pracuję.

To jeszcze nie jest do pełnego użytku w grze - gdyż kwestie z CB Radia zastapiły dźwięk wiadomosci i innch komunikatów a jak jest tego w jednym momencie za dużo to mozże sie zrobić "bałagan" w eterze.

Muszę to tak zrobić, aby któreś zdarzenie nie było sygnalizowane dźwiękiem (np. wykroczenie drogowe) i wtedy nie bedzie nachodzić na te , które jest właśnie jakby odgrywane w tym czasie... (bo mozliwe że moment wcześniej dostalismy nową wiadomość i jest odgrywana ta kwestia i jeszcze się nie skończyła)

Wiem ze to troche skomplikowane... dlatego sie za to zabrałem :lol:
Mozna to dopracować, ale trzeba troszkę posiedzieć i pokombinować :-)

Jak ktoś ma i może dać namiary na jakieś fajne kwestie z CB Radia to bardzo bym prosił o namiary.
Ja zgrywam dźwięk z filmików z YT i tak kombinuje.
 
 
Cryzys3 
Moderator
Brat Ramzesa



Wiek: 29
Dołączył: 25 Paź 2012
Posty: 242
Skąd: Łódź
Wysłany: 2012-11-09, 22:10   

Witam RadolSzczecin, w tym momencie sprawdziłem twojego moda i polecam dodaje realizm do gry tylko szkoda iż kwestie się powtarzają , Zgrywaj dalej .

Polecam Cryzys3
_________________
Moderator Grupy
 
 
 
RazoR2011
[Usunięty]

Wysłany: 2012-11-10, 18:33   

A co wy na to gdyby coś nagrać? W jakimś programie do obróbki dźwięku zniekształcić, dodać szumy itp. Mam w domu mikrofon wokalowy (od kościelnego dostałem :mrgreen: ). I mam propozycje:
Jeżeli by się dało to dźwięk: "Mobile, Mobile jak tam droga do "cel"? Żeby w zależności od kierunku wybierało dane słowo. Ja mogę nagrac parę kwestii tylko głupi będzie wyglądac jak sam będę :oops: więc jeszcze z 5-6 osób by sie przydało ;)
 
 
RadolSzczecin
[Usunięty]

Wysłany: 2012-11-10, 19:08   

Nie da rady dokładnie tak zrobić jak piszesz o kierunkach jazdy.
Właśnie o to chodzi aby kwestie były uniwersalne bez wymieniania miast aby zawsze lub prawie zawsze pasowały.

Co do nagrania - mam takie możliwosci i umiejętnosci miksowania,obróbki dźwięku (mam chyba nawet jakis program do zniekształcania "live" w rózne efekty dźwięku z mikrofonu) itd tylko nagrywanie samemu mija sie chyba z celem.
Myślę o użyciu gotowców i ew. obróbki (wyciąć,połączyć itd)
 
 
Patryk
[Usunięty]

Wysłany: 2012-11-11, 11:57   

Mam takie pytanko, bo niestety nie mam okazji by sprawdzić to osobiście. Chodzi o to w jaki sposób dźwięki CB radia są dodane do gry. Czy jest to jako stacja radiowa, czy dźwięki zostały "wszczepione" w grę, tak jak np. dźwięki silnika, czy są dodane w jeszcze inny sposób? Byłbym wdzięczny za odpowiedź ;-)
 
 
RadolSzczecin
[Usunięty]

Wysłany: 2012-11-11, 15:03   

Dźwięki w grze są w formacie .ogg
Poszczególne dźwięki są wywoływane zdarzeniami - np. nowa wiadomosć w GPSie jest zakomunikowana oprócz tekstem takze krótkim dźwiekiem.

Dźwiek to inaczej sampel - sampel ten (czyli plik .ogg ) mozna podmienić i dać sampel zawierajacy własnie taką kwestie z CB Radia.

Wczesiej należy taką kwestie zgrać - zapisać jako .ogg i nazwać plik dokładnie tak jak jest nazwany plik dźwiekowy wiadomosci w grze.
Jesli podmienimy tak pliki to w grze w chwili dostania wiadomosci, zamiast oryginalnego, krótkiego dźwięku wiadomosci, usłyszymy właśnie podmienioną kwestie z CB Radia.

Oczywiscie ten sampel mozna wydłużyć czasowo i dać kilka kwestii które bedą przedzielone ciszą w samplu.Jednak zawsze sampel jest odgrywany w grze od początku do końca wiec kwestie też bedą odgrywane w tej samej kolejnosci i bedą sie powtarzać zawsze gdy dostaniemy wiadomosć na GPSa

Mozna też tak zrobić że stworzymy taki o to sampel:
Na początku sampla zostawiamy oryginalny dźwięk wiadomosci , nastepnie dodamy ciszę i np. za 5 sekund zacznie się odtwarzać kwestia z CB Radia.

W chwili dostania wiadomosci, skrypt uruchomi ten sampel i na początku bedzie krótki dźwięk wiadomosci a ponieważ sampel jeszcze sie nie skończył to dalej mamy ciszę a za chwilę dalszą część czyli nasza kwestia z CB Radia.

Wadą tego jest to iż w chwili gdy odgrywa sie sampel mozemy dostać następną wiadomosć i wtedy dźwięki się nachodzą na siebie bo poprzedni sampel jeszcze sie nie skończył a skrypt rozpoczął odtwarzanie następnego.

Dlatego te zdarzenia oryginalnie w grze mają przypisane krótkie dźwięki.
Dość to skompliowane ale to faktycznie dla tych co mają troche pojecia o dźwiękach.


EDIT:
Podobny "chwyt" zrobiłem w polskim modzie do gry F1 GP4 gdzie dodałem kometatorów polskich którzy odzywaja sie w pewnych momentach (zdarzeniach - tuż przed startem ,zaraz po starcie,wizycie w boksie,pobiciu rekordu okrażenia itd) gdzie oryginalnie były inne dzwięki.

Wszystkie polskie dźwieki komentatorów z tego filmiku są normalnie odgrywane też podczas naszej gry:
MOD2010 by Radol GP4

[ Dodano: 2012-11-11, 20:53 ]
Jak ktos chce mozę spobie sprawdzić nową wersje.
Niestety kwestii z CB Radia jest mało takich aby mozna było je wykorzystać,ale czasem i co jakisczas same trzaski radia są jakims urozmaiceniem wiec dodałem co jakisc zas taki dźwięk.

ponadto jest mozliwosć zlikwidowania całkiem "ziewania" - ja jednak dodalem w tym miejscu kwestie z radia a jedncześnie nie kasowałem ziewania.

Napewno to nie jest otatnia wersja

Pobierz :arrow: CBAudio_v1
Ostatnio zmieniony przez RadolSzczecin 2012-11-11, 15:19, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
actors7
[Usunięty]

Wysłany: 2012-11-11, 22:21   

Jak ten mod działa jak dobrze myślę cb radio jest dodane do gry i można się pytać o drogę itp
 
 
Cryzys3 
Moderator
Brat Ramzesa



Wiek: 29
Dołączył: 25 Paź 2012
Posty: 242
Skąd: Łódź
Wysłany: 2012-11-11, 22:43   

Nie to są kwestię z CB Radia dodane do gry jako modyfikacja zmieniają one odgłosy z GPS
_________________
Moderator Grupy
 
 
 
RadolSzczecin
[Usunięty]

Wysłany: 2012-11-11, 22:51   

Dokładnie tak jak napisał Cryzys3.
Robie w tej chwili tak że jeden sampel będzie trwał około 30 minut i będą co chwile rózne kwestie wypowiadane.
Oprócz tego różne inne zdarzenia wywołają inne kwestie z CB Radia.

Dodałem też po prostu co jakisczas tylko trzaski z radia.... całkiem realnie to brzmni podczas jazdy

Przerwy miedzy kwestiami są rózne 2-3 do 5 minut tak aby sie nie nakładały z innymi - aczkolwiek moze niestety tak sie zdarzyć a nawet byc ich zbyt dużo.

Wystarczy jednocześnie przekroczyć prędkosć dostać mandat jadąc jednocześnie pod prąd....itd lub dostać wiadomosć w trybie 'usypiania' - też sie może coś tam nałożyć na siebie - ale nie musi - to juz niestety losowo bedzie w zależnosci od czasu.

To niestety wada takiego "podkładania" dźwięków.

Biore pod uwage jednak, że większosć jeździ 'normalnie' i w ciagu normalnej dostawy, na trasie która trwa gdzieś około 30-40 minut bedzie to fajnie słychać :lol:

Wkrótce jeszcze lepsza wersja :-P

[ Dodano: 2012-11-12, 20:10 ]
*************************************
Nowa wersja mojej kombinacji moda CBAudio (jedna z ostatnich)

Sprawdzałem na trasie i słychać to całkiem fajnie.
Co jakiś czas słychać że radio CB jest włączone i coś tam trzeszczy.
Zamiast dźwieku "usypiania" dałem tylko efekt trzasków z CBradia - jak często ziewa to denerwuje, a tak to mamy wciąż dźwięk pracującego w tle radia.

Niektóre kwestie mogą sie powtarzać ,choć dawałem tak aby sie nie powtarzały - ale to juz jest losowo od zdarzeń i komunikatów na trasie na co mamy my wpływ oraz skryt w grze.

Inaczej nie dało rady tego zrobić.

Te moje CBRadio-Audio załącza sie już w chwili uruchomienia silnika ale też dodatkowo, kwestie są uruchamiane przez komunikaty na GPS i inne zdarzenia.

Pobierz :arrow: CBAudio_v2

__________
EDIT:

Jest jeszce taki wariant,który jestem w stanie zrobić, że w raz z uruchomieniem silnika, uruchomimy CB Radio i będzie przez około 30 minut odwtarzało rózne kwestie (niestety w ustalonej i nagranej kolejnośći), a pozostałe dźwięki (wiadomosci,opłat itd.) zostaną bez zmian tak jak są w grze.
Pracuje jeszcze nad udoskonaleniem tego.

Piszczie opinie jak to sie odbiera w grze.
 
 


Wysłany: 2012-11-12, 21:05   

Oczekuje na akceptację
 
 
Cryzys3 
Moderator
Brat Ramzesa



Wiek: 29
Dołączył: 25 Paź 2012
Posty: 242
Skąd: Łódź
Wysłany: 2012-11-12, 21:22   

Jest na oficjalnym kanale forum na YT http://www.youtube.com/watch?v=hg0CicGiexg
_________________
Moderator Grupy
 
 
 
RadolSzczecin
[Usunięty]

Wysłany: 2012-11-12, 21:36   

To jest jako mod, więc wrzucenie tego do folderu z modami i sprawdzenie nic nie kosztuje.
Jak sie nie spodoba to zawsze można usunąć plik i automatycznie wrócić do standardowych dźwięków w grze.
Myśle jednak, jak zamiast jakiegoś dziwnego dźwieku "dzwonka" przy dostaniu wiadomości na GPS-a, usłyszymy za to dźwiek "pracującego w tle cb radia" i jakąś kwestie po polsku, to jest to bardziej realistyczne w symulatorze - a chyba o to chodzi :lol:

EDIT:
Bede uparcie twierdził że ta akceptacja postów to jest porażka i strasznie przeszkadza - a w niczym nie pomaga. :-/
Musiał by być utworzony równoległy dział bez akceptacji, gdzie można by swobodnie "gadać" na temat danego moda....
 
 
Skrillex
[Usunięty]

Wysłany: 2012-11-12, 23:14   

A ja jestem za tym, żeby na przykład zamiast dzwonka GPSu dodać głos Hołowczyca z AutoMapy. Wydaje mi się, że wystarczy już CB Radia, a warto coś dodać z GPSu :)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

..:: Partnerzy ::..
Najlepsza strona o ETS2 w sieci
SCSMODS



Stworzył: Nimfomanek