Ogłoszenie 
Aby poprawnie móc się zalogować należy najpierw przypomnieć sobie hasło!!! Proszę wszystkich o ponowne wgranie avatarów na swoje profile

Poprzedni temat «» Następny temat
Sztuczna inteligencja
Autor Wiadomość
DarkDesire
[Usunięty]

Wysłany: 2012-10-26, 19:22   

Solaris napisał/a:
#21

Sztuczna inteligencja, zwana również AI, jest w każdej grze denerwująca i głupia. Jest tak w GTA San Andreas, w GTA IV, w symulatorze autobusów OMSI i grach wypuszczonych przez SCS Software. Jeśli chcemy, aby jeździli tak samo jak my, jest to bardzo trudne do myślenia. Komputer nie myśli, jest to tylko stos obliczeń, a my potrafimy myśleć, my potrafimy jeździć dobrze. AI nie będzie jeździło normalnie, ono będzie sztywne, bo jeździ po ścieżce, którą mu się obliczy. Takie rzeczy, jak wcześniejsze hamowanie, czy prawidłowe wyprzedzanie są osiągalne, ale potrzeba dobrego programisty, bądź zwyczajnie w świecie czasu. Technologia się rozwija, 10 lat temu nawet nie było opcji, by powstała taka cudowna gra, w jaką gramy dzisiaj.

Pozdrawiam,
Solaris

Dobrze żeś to ujął. Mi dość często podczas skrętu przytrafia się coś takiego, że nadjeżdżający z naprzeciwka samochód zatrzymuje się w totalnie beznadziejnym miejscu, z tego powodu skręt bez zaczepienia AI staje się niemożliwy. Dlatego też czekam, aż droga będzie pusta - ale nie zawsze jest to możliwe ;/
Moim zdaniem widoczna jest znaczna poprawa w stosunku do poprzedniej części. Może to nie rewolucja, ale na pewno ewolucja.
 
 
skiba_12 
Moderator



Dołączył: 22 Paź 2012
Posty: 314
Skąd: Chełm
Wysłany: 2012-10-28, 12:08   

mozna by ponarzekac na AI ale wiadomo nigdy zadna gra nie bedzie w 100% zadowalajaca
 
 
 
szczur 
brummi -fahrer


Dołączył: 14 Paź 2012
Posty: 58
Skąd: mazowsze
Wysłany: 2012-10-28, 15:14   

a tak wogóle fotka z AI nie zdąrzył sie schować przed zestawem hehe i co???

_________________

DSV-wirtualna spedycja
 
 
 
Malix
[Usunięty]

Wysłany: 2012-10-28, 15:57   

@szczur: Miałem taką samą sytuację, gdy zjeżdżałem z autostrady, to ai próbowało wyprzedzić cieżarówkę, ale nie zdążyło. Dobrze że odbiłem bo by masakra była :P

Poza tym moim zdaniem AI za długo czeka na skrzyżowaniach gdy skręca. Często robią się przez to korki bo AI wjeżdża na skrzyżowanie i czeka aż się zwolni miejsce.
 
 
skiba_12 
Moderator



Dołączył: 22 Paź 2012
Posty: 314
Skąd: Chełm
Wysłany: 2012-10-28, 21:33   

racja ze 2 dni temu przestalem 2h na skrzyzowaniu i towar spoznilem
 
 
 
bananex15
[Usunięty]

Wysłany: 2012-10-29, 07:22   

Hmm panowie co do tych korków to akurat mi się podoba ;D Tak jest w realu ;D to czemu nie ma być w grze? :D
 
 
colt83 

Dołączył: 24 Paź 2012
Posty: 40
Skąd: Zamość
Wysłany: 2012-11-01, 11:55   

i wszycy tu maja racje imho. Przydal by sie zloty srodek ;
 
 
 
RadolSzczecin
[Usunięty]

Wysłany: 2012-11-01, 13:27   

Gdyby można było dopracować i "zakazać" w skryptcie wyprzedzania na ciagłej linii to byłby już duży postęp nawet gdybyśmy my takze byli karani mandatem za takie wyprzedzanie.
Nawet byłoby to bardziej jeszcze realistyczne i nie mielibyśmy takich sytuacji jakie sie często zdarzaja gdy na zakręcie wyprzedzają na ciągłej i mamy czołówkę - a w dodatku to my jestesmy karani za spowodowanie kolizji

W sumie to chyba jeden, jedyny mankament AI w tej grze, ale widać że twórcy robią postępy i tutaj już się postarali.
 
 
colt83 

Dołączył: 24 Paź 2012
Posty: 40
Skąd: Zamość
Wysłany: 2012-11-01, 20:20   

Racja, popatrz jednak z drugiej strony - realistyczne jest najbardziej wtedy, gdy zlapie nas policja. A jak wiadomo nie zawsze jest i wszedzie. Takze, zaznaczam "z drugiej strony" jest w tym jakas realistyka (nieumyslna, czy umyslna) ze nie zawsze poleci mandat za zlamanie przepisow drogowych ;)

Smiesznym jest jednak, gdy mamy czerwone swiatlo... wystarczy zjechac na lewy pas i juz nie ma mandatu za przekroczenie czerwonego (tylko wlasciwa strona - prawa w Europie, lewa w UK jest kontrolowana). Czasem pomaga, czasem sie zdarza kolizje. Kozystam z tego bugu, gdy sie spiesze, czy tez gdy jest pusto i nie chce mi sie stac. Jednak tu zdecydowanie jest to blad w opracowaniu gry
 
 
 
skiba_12 
Moderator



Dołączył: 22 Paź 2012
Posty: 314
Skąd: Chełm
Wysłany: 2012-11-01, 20:34   

mi brakuje tutaj policji ktora jezdzi bo tako wyprzedzam np na podwojnej ciaglej i nie zawsze mandat tylko jak policja widzi
 
 
 
colt83 

Dołączył: 24 Paź 2012
Posty: 40
Skąd: Zamość
Wysłany: 2012-11-02, 12:41   

Racja, aczkolwiek na podstawie ETS1 przywyklem do tego rozwiazania sprawy, wiec nie narzekam.
Za to w ETS1 mandat dostawales np za przekroczenie predkosci w dowolnym miejscu.
W ETS2 jak nie przekroczysz blisko radaru, to mandatu nie ma. Wielki PLUS dla dwojki. Sciagniety kaganiec i jazda :-D Wystarczy obserwowac znaki ostrzegajace przed radarem oraz radary w miejscach robot drogowych
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

..:: Partnerzy ::..
Najlepsza strona o ETS2 w sieci
SCSMODS



Stworzył: Nimfomanek