Euro Truck Simulator 2 Forum - ETS2.PL
Forum o grze Euro Truck Simulator 2 - ETS2. Informcje, dosatki, mody, download

Ogólnie o grze / NEWSY - Ekonomia

Anonymous - 2012-10-28, 12:08
Temat postu: Ekonomia
Witam, chciałem się odnieść do tematu ekonomii w grze a właściwie do zarobków naszych kierowców, które wg. mnie są nie adekwatne do ich pracy i kasy za fracht. Bo jak to jest że kierowca z oceną 4.2 zarabia za dostawę 400 € + 11€ za przejechany km z czego nam na czysto zostaje ok 1300€ za jego kurs? Gdzie ja mając ocene 5.0 stawkę podstawową 700€ + 17€ za km zarabiam 10xtyle??
I tu jest pytanie
1.Czy to ma sens?
2.Czy to się zmieni później?

PS. Gdyby nie nasze zarobki to nawet na raty kredytu byśmy nie zarobili!!

PPS. Dodam jeszcze zdjęcie z tabelką z zarobkami


Anonymous - 2012-10-28, 12:26

Aaa i trafiłeś kolego w ten problem. Miałem pytać o to samo i mam taką nadzieję, że kolejne patche coś tu jednak zmienią, z tego co tu widzę, to Twoi pracownicy ledwie wyrabiają na ratę kredytu 100.000 eurosów. Jak to się mówi? O pomstę do nieba woła? Wychodzi w sumie na to, że swojej firmy nie warto mieć, bo prezes musi zapierdzielać na wszystkich :P z jednej strony ok, bo to motywuje, ale z drugiej strony, to raczej ktoś się przy boliczeniach wstępnych ekonomii gry walnął :)
skiba_12 - 2012-10-28, 13:26

dolacze sie i ja bo to samo zobaczylem ja macham trasy i zarabiam po 30k a kierowca przywiezie mi za to 7 za ta sama trase ;d cos tu z ekonomia jest nie tak
Anonymous - 2012-10-31, 03:23

mówiąc szczerze jak zobaczyłem ,że mój pierwszy zatrudniony kierowca zarobił 1 euro haha padłem jak sznyta i się pokulałem ze śmiechu xd

koszt ciężarówki przy takich zarobkach to tylko 120tysięcy kursów;p

skiba_12 - 2012-10-31, 08:37

pamietaj ze zarobek na kierowcy rosnie wraz z jego doswiadczeniem
Mafia21 - 2012-10-31, 10:59

Tak dokładnie... zarobki są coraz lepsze. A wydaje mi się, że im lepsza ciężarówka tym kierowca więcej zarabia i szybciej lvluje... ja u mojego najlepszego kierowcy najpierw wykoksałem na full "długie trasy" a teraz ADR... i z oceną 5.0 samochodem scania R620 Topline zarabia w okolicach 5-7tyś na kurs...

Teraz u innych najpierw robię "ADR" wiadomo każdy dodatkowy ADR = większa liczba zamówień a to daje więcej zleceń i mniejsze prawdopodobieństwo wracania pustą ciężarówką.

Anonymous - 2012-10-31, 12:38

A mi się wydaje, że to jest specjalnie tak zrobione. W końcu to symulator jazdy ciężarówkami a nie manager. Zatrudnianie kierowców jest tu po prostu dodatkową atrakcją a nie podstawą zarobków. Bo jaki byłby sens jeżdżenia kiedy nasi zatrudnieni kierowcy zarabiali by na tyle dużo żeby nie trzeba było jeździć? Zauważcie że sama forma zatrudniania i pracy kierowców jest taka, że jedyne na co mamy wpływ to to w jakim kierunku mają się szkolić (ADR, długi dystans itp.), nic poza tym. Trasy i ładunki wybierane są już automatycznie i nie mamy na to większego wpływu. Bo jest to symulator a nie manager. Takie jest moje zdanie.
skiba_12 - 2012-10-31, 17:36

ty jako kierowca we wlasnej firmie zarobisz wiecej niz oni bo oni tez swoja dzialke zabieraja + odpada za paliwo i naprawe auta
Anonymous - 2012-11-01, 23:51

Ale skala jest niezła ogólnie w eokonomii gry... Pracuję nad poprawą, bo aktualnie kierowca na 0 poziomie ładunków dalekodystansowych dostaje 10 eurosów, robi max 250 kilosów, co jest rzadkością. Po zdobyciu 1 poziomu wynagrodzenie rośnie do 10.5 eurosów, co w moim wypadku było odczuwalne. Większa heca! W pliku źródłowym ekonomii gry ustawiono docelowo od 10% do 50% na to, że kierowca nie dostarczy przesyłki (nie znajdzie miejsca)
Anonymous - 2012-11-26, 12:09

10% do 50% procent no to sporo, tym bardziej, że żyjemy w czasach GPS'ów i nawigacji satelitarnych czy komórek i cb radia. Wiadomo, ze pierwszy raz może czasami samemu gdzieś trudno trafić ale od tego mamy technologie, które wymieniłem wcześniej i wszystkiego można się dowiedzieć (przynajmniej w realnym swiecie w większoście przypadków:P). Dlatego ja bym ustawił to na góra 10-15%. Wiadomo, że powinno to być też uzależnione od doświadczenia (czy oceny jak w grze) kierowcy.
tomi.pl - 2012-12-11, 03:42

Witam
Z moich obserwacji po kilku tygodnich 33lvl gra staje sie troche monotonna. Może za szybko doszedłem do 4 garaży i 18 kierowców( bez modów typu cheat engine).Grałem dosyc sporo bo około 4 godzin dziennie.2-3 kursy po 50-70 tys.Umiejetności mam na 90% wszystkie .Tak sobie kombinowałem i zaobserwowałem,że najlepsze kursy to Bratysława-Liverpool i odwrotnie wiec kupiłem tam garaże i przeniosłem kierowców z ADR+ daleki dystans .Okazuje sie ,że kierowca zarabia za kurs od 10-20 tys Euro :) Drugie spostrzeżenie(przez przypadek odwiedziłem garaż( szybka podróż )z Liverpool do Bratysławy i wpadło ponad 130 tys Euro za takie odwiedziny.Wynika to z czasu który musiałem wirtualnie przebyc a co za tym idzie moi kierowcy wykonali już prawie wszyscy zlecenia.To tyle narazie z moich obserwacji i wnioskuje ,że twórcy gry to przeoczyli bo w taki sposób (szybka podróż) można nabijać kase bez wykonywania kursów i przez to gra staje sie monotonna.W ten sam sposób można "polować na niskich lvl na dobre zlecenia przenosząc sie błyskawicznie w miejsc gdzie sie ma garaż i brać tylko najbardziej opłacalne kursy:( Powinna taka szybka podróż dawać tylko możliwośc zarządzania danym garażem a nie przenoszenia sie wraz z ciężarówką !.Pozdro i prośba do adminów:jeżeli ten post powinien sie znależć w innym dziele jak Ekonomie to proszę go przenieś a nie usówać. Pozdrawiam i licze na dalsza dyskusje czy moje spostrzeżenia znajdą uzasadnienie w wypowiedziach forumowiczów:)


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group